3 Nowe technologie, które zmienią kształt edukacji w 2019

Edukacja i najnowsze technologie są podstawą wielu programów w nowojorskim laboratorium medialnym. Celem jest połączenie badań inżynieryjnych i projektowych odbywających się na uczelniach miejskich z zasobami i możliwościami, jakie daje przemysł medialny i technologiczny, w celu opracowania nowych prototypów, zbadania stosowanych projektów badawczo-rozwojowych, uruchomienia nowych firm i zachęcenia do najnowszego myślenia.

Spośród wielu nowych technologii, które bada nowojorskie laboratorium medialne, kilka z nich wyróżnia się szczególnie jako klucz do budowania klasy przyszłości. Technologia 5G i obliczenia brzegowe zmienią kształt edukacji z prędkością błyskawicy. Mobilne technologie AR, VR i głosowe tworzą bardziej interaktywne doświadczenia edukacyjne. Platformy edukacyjne oparte na sztucznej inteligencji mogą pomóc w zwiększeniu zaangażowania uczniów w globalną kulturę i historię.

W 2018 r. nowojorskie laboratorium medialne współpracowało z naukowcami, technologami, przedsiębiorcami i kadrą zarządzającą, którzy budują technologie edukacyjne w tych i innych dziedzinach. Zapoznaj się z trzema przypadkami zastosowania pojawiających się technologii w edukacji i sprawdź nasze ostatnie projekty prototypowe tutaj.

5G

Jesienią 2018 r. nowojorskie laboratorium medialne we współpracy z Verizon 5G EdTech Challenge oraz Verizon 5G Labs uruchomiło program Verizon 5G. W ramach ogólnokrajowego otwartego zaproszenia do składania wniosków w ramach Challenge, które niedawno zamknięto w listopadzie 2018 r., zaproszono zespoły naukowców uniwersyteckich i innowatorów nienastawionych na zysk do przedstawienia koncepcji, która może pomóc w budowaniu rozwiązań na rzecz wspólnej misji: W jaki sposób możemy wykorzystać pojawiające się technologie, takie jak 5G, aby poprawić jakość kształcenia studentów? Dokładniej mówiąc, w jaki sposób powstające technologie mogą wykorzystać 5G do poprawy gotowości i zaangażowania uczniów, szkolenia nauczycieli STEM i/lub wspierania uczniów o specjalnych i/lub zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych.

5G jest piątą generacją technologii bezprzewodowej i obiecuje wysoką prędkość i niskie opóźnienie technologii bezprzewodowej. Co 5G mogłoby umożliwić: szybsze pobieranie plików, wydajniejsze sieci, większą wydajność dla przedsiębiorstw oraz niemal natychmiastowy transfer informacji. Samochody autonomiczne, inteligentne społeczności, Internet przedmiotów i wciągająca edukacja to tylko niektóre z wielu branż o wysokim potencjale, które Verizon podkreślił, że 5G ulegnie transformacji.

To, co 5G będzie oznaczało dla przestrzeni edukacyjnej, to wciąż obszar poszukiwań. Aby przedstawić kilka pomysłowych sugestii, sala lekcyjna z obsługą 5G może zawierać: Nauczyciel holograficzny, który może przesyłać się w celu prowadzenia dyskusji na specjalistyczne tematy; bezproblemowe doświadczenia związane z rzeczywistością wirtualną, które mogą pomóc uczniom o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych w lepszym zaangażowaniu; lub połączone urządzenia, które mogą pomóc wypełnić luki w edukacji dla uczniów z całego świata.

Zwycięzcy 10 Challenge zostaną ogłoszeni na początku 2019 roku, a każdy zespół otrzyma od firmy Verizon dotację w wysokości 100 000 USD na pracę nad rozwiązaniami 5G i EdTech w przyszłym roku.

Mobilne interfejsy AR, głosu i przyszłości

We wrześniu 2018 r. nowojorskie laboratorium medialne i RLab – pierwsze finansowane przez miasto centrum VR/AR w kraju – uruchomiły XR Startup Bootcamp, intensywny, 12-tygodniowy program akceleratora z 10 wczesnymi zespołami startupowymi. Koncentrowały się one na odkrywaniu klientów i walidacji rynkowej dla koncepcji wykorzystujących wirtualną, rozszerzoną i mieszaną rzeczywistość, technologię głosową, robotykę i inne przyszłe interfejsy.

Jednym z obiecujących zespołów, który wyłonił się z programu był spARk, platforma AR i głosowa dla edukatorów i uczniów STEAM, które powstały na Uniwersytecie Columbia. Zhi Hao (Joe) Chung, założyciel zespołu, pracował jako edukator STEAM przez ponad 5 lat i zauważył wyzwanie pozornie specyficzne dla dziedzin technicznych i naukowych: plany lekcji są trudne, treść jest czasami nie angażująca, a studenci mogą się zmęczyć w procesie uczenia.

SpARK zbudował platformę, która umożliwia edukatorom wyszukiwanie i przesyłanie planów lekcji, które następnie mogą być przekształcone w interaktywne i wielozmysłowe doświadczenia edukacyjne dla studentów. W miarę jak uczniowie uczą się, platforma wykorzystuje technologię głosową do słuchania postępów uczniów i dostarczania nauczycielom wyczerpujących informacji zwrotnych, które mogą poprawić jakość przyszłych lekcji.

Jako przykład, prezentacja slajdów na temat procesu fotosyntezy mogłaby, przy pomocy spARK, przekształcić się w grę AR.Uczeń wchodzi w interakcję z blokiem materialnym, a po aktywacji przez AR blok ten staje się słońcem. Student może następnie użyć bloku do uruchomienia procesu fotosyntezy podczas wizualizacji wyników w zestawie słuchawkowym lub na urządzeniu przenośnym.

Sztuczna inteligencja

Od sztucznie wygenerowanych treści po systemy rozpoznawania obrazów i inteligentnego znakowania – AI już teraz kształtuje przyszłą historię. Jednak narzędzi AI często brakuje globalnych głosów i danych kulturowych, przez co duża część ludności świata jest wykluczona z narracji. Innymi słowy, jeśli boty zasilane sztuczną inteligencją uczą się od ludzi, aby informować ich reakcje, wtedy ludzie wpływający na boty powinni uwzględniać bardziej zróżnicowane perspektywy.

Pojęcie to zainspirowało Davara Ardalana, dziennikarza, który przez ponad 22 lata pracował dla NPR, do stworzenia IVOW. Oprogramowanie AI, IVOW, ma na celu pomóc obniżyć błędy w identyfikacji algorytmicznej. W tym celu wykorzystuje szeroką sieć międzynarodowych badaczy, gawędziarzy kultury i lokalnych mieszkańców danego miejsca, aby szkolić głosowe boty, takie jak Apple’s Siri, Google Home i Amazon’s Alexa, aby lepiej odpowiadać na pytania dotyczące kultury i dzielić się historiami, które są bardziej autentyczne dla tradycji kulturowych.

Ardalan zaprezentował demo IVOW na dorocznej konferencji Machines Media Lab w Nowym Jorku, której gospodarzem był Bloomberg, 15 maja 2018 roku. W swoim demo odniosła się do studenta piszącego pracę semestralną na temat Ameryki Łacińskiej. Kiedy zadajemy pytania, IVOW Google Bot dzielił się opowieściami o dziedzictwie Ameryki Łacińskiej głosem kogoś, kto został wychowany z hiszpańskimi tradycjami. Tak więc, zamiast Google Home odczytując krótkie streszczenie z wyszukiwania online, IVOW zamiast funkcji młodej kobiety mówiącej o tradycji, jak Quinceañera. Jest to tylko jeden z wielu przykładów, w których takie narzędzie może pomóc studentom lepiej informować o swoich badaniach z perspektywy pierwszej osoby.

Dodaj komentarz